Turbo,motordan daha fazla güç elde edilmesi ve torku arttırmak için yapılan bir şarj sistemidir.Aracın egzoz gazı ile çalışan bir elemandır.Pervane ve çarklarla desteklenmiştir.Turbonun daha verimli çalışması için birçok çözüm vardır.
1-Araç marş basıldıktan sonra yaz mevsiminde ortalama 1 dakika, kış mevsiminde 5-10 dakika motor hacmine ve hava sıcaklığına göre rolantide çalıştırılmalıdır.
2-Aracın yağı temiz ve mukavemeti iyi olması gerekir aksi takdirde trubo türbinleri iyi yağlanmaz ve arıza yapmasına neden olabilir.
3-Aracı yüksek viteslerde düşük devirlerde kullanmamak gerekir.Turboya basınç yapacağından
turbonun eleman kesmesine ve arıza yapmasına neden olabilir.
4-Soğuk havalarda araç sabit vaziyetteyken gaza yüklenilmemesi gerekir.
5-Uzun yolculuk ve yüksek devirlerde kullandıktan sonra aniden motoru stop ettirmemek gerekir.Birkaç dakika rolantide çalışması turbonun kendini yağlaması gerekmektedir.
6-Hava filtresinin temiz ve yakıt sisteminin düzgün çalışması gerekir.
1-Motoru düzgün çalışan bir araçta devir 2500-3000 devire getirilir,araçta ıslık sesi gibi yada üfleme gibi aşırı derecede ses ve aksamalar olursa turbonun düzgün çalışmadığını gösterir.
2-Araç 1500 devirden sonra gaza yükleniliğinde kendini toparlayıp aracın atikliği gözlemlenir.Gaz ile aracın verdiği tepki orantılı olmalıdır, aksi taktirde turboda arıza olmuş olabilir.
3-Daha sağlam bir test için aracı DYNO makinesine bağlamak ve turbo tepkisini ölçmek daha sağlam sonuçlar verecektir...
Oto Ailem İyi Yolculuklar Diler...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder