25 Aralık 2016 Pazar

ARAÇ TEST / TOFAŞ Kuş Serisi / Doğan-Şahin-Kartal

TOFAŞ
Tofaşın 1978-2002 arası ürettiği zamanının çok satan otomobilleri arasındadır.Aracın SEDAN olarak Doğan ve Şahin StationWagon olarak Kartal modelil ile piyasaya çıkmıştır...

TOFAŞ DOĞAN S-SLX 
Tofaş Doğan serisi serinin en güçlü ve donanımlı sedan kasa modeli olarak bilinir.Araçta 93-1996 yılına kadar FIAT Tempranın 1.6 8 VALFLİ Karbüratörlü motorunu kullanmıştır.97 yılından sonra yine tempranın 1.6 enjeksiyonlu motorunu kullanmış ve araca hidrolik direksiyon eklenmiştir.S Modeli aracın tamponları gövde renginde olmayan,sis farı,çelik jant olmayan,enjeksiyon bulunmayan  modelidir S(SÜPER)in açılımıdır.
SLX
Serinin en full donanımlı modelidir.93 yılında ilk slx piyasaya sürülmüştür ve büyük bir beğeni toplamıştır senesinin devlet dairelerinde kullanılan makam aracıdır.Araca elektrikli cam süper lüks döşeme, değiştirilmiş torpido, sis farı çelik jant,gövde rengi tampon gibi özellikler mevcuttur.Araçta 96 yılından sonra SLX 1.6 i.e 8 VALFLİ modeliyle enjeksiyon ve hidrolik direksiyon eklenerek satılmıştır.




TOFAŞ ŞAHİN
Aracın aynı kasaya sahip Doğan modeli ile benzerlik göstermiştir.1.4 Ve 1.6 motora sahiptir. enjeksiyonlu motor seçeneği ile piyasaya sürülmüştür.Araç Doğan modeli ile dış görünüş bakımından fark olmasada iç ve motor aksamı açısından görünür farklara ve fiyat bakımındanda aralarındaki oran görülmektedir...

TOFAŞ KARTAL
Kartal arcın stationwagon modelidir.Araç iş için ve aile için kullanılmıştır.Zamanında devlet dairelerinde PTT de  kullanılmıştır.Araç iç aksam ve dış görünüm bakımında Doğana benzer 96 model sonrasında tüm modellerinde olduğu gibi araca yüksek torpido,çelik jant,sis farı,gövde rengi tampon,enjeksiyonlu motor vb özellikleri vardır...

ARACIN 97 SONRASINDA KLİMA OPSİYONLU MODELLERİDE VARDIR...98 SONRASI FABRİKASYON TÜP OLAN MODELLERİDE BULUNMAKTADIR...





Sürücü Görüşleri:
Araç güvenlik bakımından yok denecek kadar az bir donanıma sahip yolda ve vrijlarda savrulmaya müsait,kaporta bakımından iyi olmayan yol tutuş derecesi ve fren mesafeleri ortadan daha az bakım maliyetleri düşük ama bu maliyet aracın erken arıza vermesi ve parçalarının buna göre çok üretilmesinden dolayı işçilik masrafları düşük bunun sbebi motorun bu şekilde konumlandırılması üretilmesi vb sebepler yakıt konusunda sınıfındaki araçlara bakınca çok fazla yakıt tüketiyor.Bunun kaynağı aracın arkadan itişli olması motor çalışma stili vs.Motor fabrika çıkış verilerindede olduğu gibi yağ yakmaktadır.Araç 2.el piyasasındada hala satılmaktadır.fakat değerinin çok çok üstünde fiyatlarda seyretmektedir...   

Bizi Sosyal Medyadan Takip Edebilirsiniz...


FACEBOOK/otoailem24

4 yorum: